marți, 10 ianuarie 2012

Premise în stabilirea obiectivelor

Pentru desfășurarea optimă a orei, cadrul didactic trebuie:

·        să asigure materiale necesare și o atmosferă adecvată pentru desfășurarea lecției; obiectivul va fi atins ca o introducere în activitate în care se expune scopul orei și se stabilesc reguli;
·        să realizeze expuneri în funcție de nivelul de înțelegere și procesare a cunoștințelor clasei respective; obiectivul va fi atins prin folosirea bibliografiei, explicației și a exercițiilor   corespunzătoare în cadrul procesului de predare/ învățare de noi cunoștințe;
·        să verifice cunoștințele anterioare; obiectiv atins prin întrebări gen: „Despre ce ați discutat ora trecuta?” , întrebări cu privire la informațiile esențiale și importante ce au fost predate în ora precedentă ;
·        să asigurare retenția, transferul de conținuturi și realizarea integrării acestora; obiectivul poate fi atins prin întrebări la sfârșitul lecției, tip: “Despre ce am discutat astăzi?” , stabilirea unor sarcini de lucru și prin angrenarea la conversații euristice a unui număr cât mai mare de elevi;
·        să verifice tema pentru acasă și să ofere câteva indicații si informații suplimentare referitoare la subiectul lecției trecute;

·        să evalueze in mod continuu și periodic:

·        capacitatea de transfer a cunoștintelor;
·        nivelul însușirii cunoștințelor anteriore și prezente prin aprecieri cantitative si calitative, generale si individuale cu privire la participarea elevilor în cadrul lecției:
·        folosind sistemul de notare corespunzător.  


Strategii didactice- stabilirea metodelor folosite pentru transmiterea conținuturilor  și evaluarea continuă:

Metode:


· Conversaţia euristică
      · Exerciţiul
      · Explicaţia didactică
      · Expunerea şi problematizarea

Mijloace didactice:
·        Manualul
·        Video-proiector, laptop: Prezentare Power Point „Temperamentul” 

      Resurse informaționale
1. Allport,G.W-Structura şi dezvoltarea personalităţii-Editura Didactică şi Pedagogică-1990,pag.43-47;70-77;
2. Cosmovici, A., Iacob, L.-coord., Psihologie scolara,Ed.Polirom, Iaşi, 1998
3. Creţu,Tinca-Psihologie generală-Editura Credis 2003,pag.334-344;
4. Golu,Mihai-Fundamentele psihologiei-Editura Fundaţiei ,, România de Mâine’’2000, pag.560-569.    
5. Zlate M., Mitrofan N., Anitei M., Cretu T.(2005) Psihologie, Manual de clasa X, editura Aramis, Bucuresti 
6. Zlate M., Introducere in psihologie(2007), editura Polirom, Bucuresti- opțional
 
 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu