Pentru desfășurarea optimă a orei, cadrul didactic trebuie:
· să asigure materiale necesare și o atmosferă adecvată pentru desfășurarea lecției; obiectivul va fi atins ca o introducere în activitate în care se expune scopul orei și se stabilesc reguli;
· să realizeze expuneri în funcție de nivelul de înțelegere și procesare a cunoștințelor clasei respective; obiectivul va fi atins prin folosirea bibliografiei, explicației și a exercițiilor corespunzătoare în cadrul procesului de predare/ învățare de noi cunoștințe;
· să verifice cunoștințele anterioare; obiectiv atins prin întrebări gen: „Despre ce ați discutat ora trecuta?” , întrebări cu privire la informațiile esențiale și importante ce au fost predate în ora precedentă ;
· să asigurare retenția, transferul de conținuturi și realizarea integrării acestora; obiectivul poate fi atins prin întrebări la sfârșitul lecției, tip: “Despre ce am discutat astăzi?” , stabilirea unor sarcini de lucru și prin angrenarea la conversații euristice a unui număr cât mai mare de elevi;
· să verifice tema pentru acasă și să ofere câteva indicații si informații suplimentare referitoare la subiectul lecției trecute;
· să evalueze in mod continuu și periodic:
· capacitatea de transfer a cunoștintelor;
· nivelul însușirii cunoștințelor anteriore și prezente prin aprecieri cantitative si calitative, generale si individuale cu privire la participarea elevilor în cadrul lecției:
· folosind sistemul de notare corespunzător.
Strategii didactice- stabilirea metodelor folosite pentru transmiterea conținuturilor și evaluarea continuă:
Metode:
· Conversaţia euristică
· Exerciţiul
· Explicaţia didactică
· Expunerea şi problematizarea
Mijloace didactice:
· Manualul
· Video-proiector, laptop: Prezentare Power Point „Temperamentul”
Resurse informaționale:
•1. Allport,G.W-Structura şi dezvoltarea personalităţii-Editura Didactică şi Pedagogică-1990,pag.43-47;70-77;
• 2. Cosmovici, A., Iacob, L.-coord., Psihologie scolara,Ed.Polirom, Iaşi, 1998
•3. Creţu,Tinca-Psihologie generală-Editura Credis 2003,pag.334-344;
•4. Golu,Mihai-Fundamentele psihologiei-Editura Fundaţiei ,, România de Mâine’’2000, pag.560-569.
5. Zlate M., Mitrofan N., Anitei M., Cretu T.(2005) Psihologie, Manual de clasa X, editura Aramis, Bucuresti
6. Zlate M., Introducere in psihologie(2007), editura Polirom, Bucuresti- opțional
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu