marți, 10 ianuarie 2012

Modalitati de evaluare

Modalitatile de evaluare utilizate

1.Orală: pe parcursul orei

        Prin participare la lecție și activități
Aveți 5 min. să notați pe o coală de hârtie numele a câte 3 colegi cu temperament introvertit respectiv extravertit; argumentați folosind o caracteristică a respectivului exprimată printr-un cuvânt;

        Problematizări:
      Este posibil ca o persoană să-și schimbe tempermentul în funcție de mediul de viață?
     Cum credeți că am fi dacă temperamentul ar fi exclusiv înnăscut?

        Recapitularea conceptelor tratate
      Despre ce am discutat?
      Temperament- Caracter. Diferențe

·        Conversaţia euristică: evaluez nivelul însușirii  cunostintelor și calitatea răspunsurilor oferite de către elevi;
·        Exerciţiul : evaluez nivelul însușirii  cunostintelor actuale; 
·        Explicaţia didactică: evaluez oral modul în care s-a realizat o sarcină și  capacitatea de transfer a cunoștintelor;
·        Expunerea şi problematizarea: evaluez nivelul însușirii  cunoștintelor și calitatea răspunsurilor oferite de către elevi;

2.Tema pentru acasă

În încercarea de a surprinde cât mai bine specificul temperamentului, psihologii au recurs la o serie largă de comparaţii şi metafore. Consultând orice sursă bibliografică inclusiv internetul construiți propria metaforă și explicați asemănări deosebiri- scris sau oral.

 3.Test de evaluare sumativă 

·        Pentru cei care nu au fost notați la oral
·        Pentru cei care vor să-și mărească mediile
Pe parcursul orelor se realizează notarea elevilor  pentru temele pentru acasă, participarea activă la lecție și cunoștințe dobândite cu scopul de a  încuraja interacțiunea la ore - nu se penalizează cei care nu participă și a căror cunoștințe vor fi testate cu acest prilej.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu