Modalitatile de evaluare utilizate
1.Orală: pe parcursul orei
Prin participare la lecție și activități
Aveți 5 min. să notați pe o coală de hârtie numele a câte 3 colegi cu temperament introvertit respectiv extravertit; argumentați folosind o caracteristică a respectivului exprimată printr-un cuvânt;
Problematizări:
Este posibil ca o persoană să-și schimbe tempermentul în funcție de mediul de viață?
Cum credeți că am fi dacă temperamentul ar fi exclusiv înnăscut?
Recapitularea conceptelor tratate
Despre ce am discutat?
Temperament- Caracter. Diferențe
· Conversaţia euristică: evaluez nivelul însușirii cunostintelor și calitatea răspunsurilor oferite de către elevi;
· Exerciţiul : evaluez nivelul însușirii cunostintelor actuale;
· Explicaţia didactică: evaluez oral modul în care s-a realizat o sarcină și capacitatea de transfer a cunoștintelor;
· Expunerea şi problematizarea: evaluez nivelul însușirii cunoștintelor și calitatea răspunsurilor oferite de către elevi;
2.Tema pentru acasă
În încercarea de a surprinde cât mai bine specificul temperamentului, psihologii au recurs la o serie largă de comparaţii şi metafore. Consultând orice sursă bibliografică inclusiv internetul construiți propria metaforă și explicați asemănări deosebiri- scris sau oral.
3.Test de evaluare sumativă
· Pentru cei care nu au fost notați la oral
· Pentru cei care vor să-și mărească mediile
Pe parcursul orelor se realizează notarea elevilor pentru temele pentru acasă, participarea activă la lecție și cunoștințe dobândite cu scopul de a încuraja interacțiunea la ore - nu se penalizează cei care nu participă și a căror cunoștințe vor fi testate cu acest prilej.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu