marți, 10 ianuarie 2012

Evaluarea sumativa


Proiect evaluare sumativă
- Obiective, itemi, barem -

CLASA: a X-a
PROPUNĂTORI: Buzatu Daniela, Busuioc Andreea, Goicea Ioana,  Prahoveanu Paula;
DISCIPLINA: Psihologie
UNITATEA DE ÎNVĂŢARE: Personalitatea- ca mecanism psihic integrator


Obiective
  1. să definească termenii de personalitate, caracter;
  2. să caracterizeze cele patru tipuri temperamentale;
  3. să analizeze și să cunoască diferențele dintre caracter și temperament  și rolul pe care acestea îl dețin în cadrul personalității;
  4. să recunoască şi să descrie caracteristicile caracterului caracterului și ale temperamentului;
  5. să exprime propriul punct de vedere folosind conceptualizarea cunoștințelor

Itemii de evaluare

1.Completează spaţiile libere:
Ø      Personalitatea este.................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

Ø      Caracterul este.................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

2.Uneşte elementele coloanei A cu elementele corespunzătoare din coloana B:

A                                                                                         B
Caracterul                                                       Latura relaţional – valorică
Temperamentul                                               Latura instrumental – operaţională
Aptitudinea                                                     Latura dinamico – energetică


3.Grupaţi trăsăturile de mai jos în funcţie de tipul temperamental pe care-l caracterizează:
agresiv, hazliu, calm, nesociabil, spirit de grup, vorbăreţ, impulsiv, anxios, bun lider, temperat













 4.Completează spaţiile libere:
...............................este primul factor fundamental al dezvoltării personalității urmat de......................................................și.............................................................................

5.Analizează sub forma unui scurt eseu structurat de maxim 20 de rânduri: „Caracter - Temperament laturi ale Personalității”. Exprimti propriul punct de vedere asupra conceptelor temperament- caracter- personalitate folosind un exemplu din experienta personala.
 a.descrierea și caracterizarea analitica a conceptelor
 b.evidenţierea rolului pe care o au în sistemul personalității
 c.exprimarea propriul punct de vedere folosind cuvinte proprii

Barem de evaluare

  1. 1 punct din oficiu
  2. 0,50 puncte/câte 0,25 pentru fiecare răspuns corect
  3. 0,75 puncte/câte 0,25 puncte pentru fiecare corespondenţă realizată corect
  4. 2,50 puncte/câte 0,25 puncte pentru fiecare trăsătură clasificată corect
  5. 0,25puncte  pentru răspunsul corect
  6. 5  puncte structurate astfel:

 a. pentru redactare: se acordă 1 punct
- organizarea prezentării
- corectitudine ortografică, ortoepică şi de punctuaţie                                 
     
b. pentru conţinut, punctajul este de 4 puncte  astfel:
·        Definirea conceptelor: 0,25 puncte : total 0,50 puncte
·        Caracteristici - 4 minim, fiecare 0,25 puncte pentru un  total de : 2 puncte Evidențierea rolului acestora în cadrul personalității: 0,50 puncte
·        Exprimarea propriului punct de vedere asupra conceptelor temperament- caracter- personalitate :1 punct

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu